I förra veckan hade vi ett digitalt styrelsemöte, även den nya styrelsen var inbjudna.

Vi diskuterade Corona läget och hur vi skall planera vår verksamhet. Vi kom fram till att försöka ordna digitala veckomöte i den utsträckning vi kan. Är det någon som känner att dom kan tänka sig att bidra med ett lite kortare föredrag så är ni hjärtligt välkomna att ta kontakt med mig eller Jan. Kommande fredag har Mats Odestål lovat att prata om polisens arbete i Eslöv.

Vi har inte gett upp hoppet om att i någon form genomföra presidentskiftet. Klubbtjänst arbetar med frågan och My kommer att återkomma.

Under året har frågan om Stipendiefondens framtid varit uppe för diskussion både på klubbsamråd och styrelsemöte. Fonden är en viktig del av klubbens själ men kapitalet håller på att sina. Göran Ottosson har på ett mycket förtjänstfullt sätt arbetat vidare med frågan och i dagens läge har han säkrat en grundbult för att garantera fondens framtid. Styrelsen beslöt med glädje att utse Göran till insamlingsgeneral och alla ni som kan bidra skall höra av er till Göran. Insamlingen kommer att pågå under sommaren.

Med detta sagt hoppas jag att många av oss hörs på fredag och önskar er alla en bra vecka.

Hälsningar Ann