Årligen återkommande Kulturafton den tredje torsdagen i november

Sedan decennier ordnar vi en Kulturafton detta datum. Fransmännen har påpassligt valt att släppa fri försäljningen av Beaujolais nouveau samtidigt.

I år hade klubbtjänsten, med My Hedenskog i spetsen, arrangerat en afton med kultur, mat, vin, och gemenskap på Galleri M.
Vi var ett femtiotal - rotarianer och gäster - som hade en härlig torsdagskväll.

Kvällen bjöd på berikande kulturella inslag och goda råd.
Boktips för hösten från Unna Stenram. Max Alm-Norell kåserade om sin konst som var utställd i galleriet. Leif Persson gav oss en repetitionskurs om vinet.Alexandra Stenram gav oss kostråd och maken Lennart Lundquist berättade hur han med list och förslagenhet lyckats bärga 40 flaskor Beaujolais nouveau under förmiddagens huggsexa på Systemet.

Vår past president Jan Krappe passade på att överlämna en pandemiförsenad PHF till Allan Mårtensson.

My passar på att avtacka Max för ett trevligt och livfullt föredrag om sitt konstnärsskap.

Lotteriet - där högsta vinsten var en skulptur Wrap for Pease av Yrjö Edelman – inbringade ca 13 000 kr. Överskottet går dels tillNon-Violence Project Foundations kamp mot våldet och dels till klubbtjänstens kommande arrangemang. TACK alla generösa lottköpare!

De bestående intrycken från kvällen är:
Ät kall kokt potatis! (Alexandras råd)
Beaujolais nouveauär ett vin som är avsett för omedelbart drickande.
Man kan ha riktigt roligt en torsdagskväll i Eslöv.
Det finns mycket värme, glädje och gemenskap i vår Rotaryklubb.

Ett stort tack till de som gjorde denna kväll möjlig. Mycket arbete och energi var som vanligt nedlagt för att få till en lyckad avsmakning av årets Beaujolais nouveau.

Så boka in tredje torsdagen i november 2022!