Ord från Presidenten
Kära Rotaryvänner
     Nu startar ett nytt Rotaryår då vi ska bidra till att ”Create hope in the world”, vilket dessvärre är aktuellare än någonsin i det oroliga världsläge som vi befinner oss i. Rotary har verkligen en viktig roll att fylla och därför känns det gott i hjärtat, att ha fått möjligheten att vara president just det här året. Stort tack för förtroendet!
      Att få vara president i Eslöv-Sallerups Rotaryklubb känns också extra bra, då vår klubb erbjuder en värme och gemenskap som jag vill påstå är lite utöver det vanliga. Klubben präglas av att vi hjälps åt och tar hand om varandra samt fördelar arbetsuppgifterna på ett bra sätt.
     Temat för året i vår klubb blir ”tillsammans”!
     Tillsammans kan vi göra skillnad! Vi ska det här året stödja Diakonin inom Svenska Kyrkan, som ger hopp för familjer i Eslöv som har svårt att få ekonomin att gå ihop. Under hösten kommer våra insamlade medel att bidra till att barnen kan få julklappar och under våren anordnas en utflykt till Tosselilla.
     Tillsammans ska vi också försöka att attrahera ytterligare nya medlemmar till vår klubb. Att ta med gäster till våra möten, så att de kan känna vår fina gemenskap och förstå meningen med Rotary, är vägen till framgång.
     Jag ser fram emot ett aktivt och trevligt Rotaryår tillsammans med befintliga och nya medlemmar!
Bästa Rotaryhälsningar
Helena Björkman