En solig fredag, med sommarklädda klubbmedlemmar och gäster, arrangerades ett presidentskifte av klubbtjänst. Då Corona ännu lägger sin begränsning på mötesverksamheten, erbjöd My Hedenskog att genomföra mötet på Asmundtorpsgårdens stora gräsmatta. Det blev en härlig uppslutning av medlemmar och gäster samt även någon som följde ceremonin via digitala media, något som klubben kommer att utveckla under hösten.

En svalkande välkomstdrink inledde mötet och följdes av en sommarlunch från Matboden i Stehag, även den Corona anpassad, festligt arrangerad både för ögat och smaklökarna.

Efter lunchen genomfördes ett inval av Peder Berggreen-Clausen som presenterades av sin fadder, Bengt Nimander.

Avgående president, Ann Hermansson, gav en exposé från året via intressanta föredrag på fredagsmöten till stämningsfull kulturkväll och utmaningen att skapa gemensamma event när Corona slog ned i samhället. Ann avslutade sitt tal genom att överlämna presidentkedjan till mig som pågående president. Ett av mina mål för året övertog jag från Ann att ” ha trevligt” vilket skall genomsyra våra träffar. Mitt andra mål är att ”synliggöra” vilket vi skall uppnå genom att öppna upp den digitala världen.

Därefter var det dags för det traditionella lotteriet vars prisbord fyllts av medlemmar och sponsorer. En stor mängd lotter hade sålts som i sin tur ökade bidraget till Rotary Doctors som Ann tillägnat ”Presidentens val” som lär passera 45 000 kr. Under Anns år som president har klubben bidragit med mer än 70 000 kr till olika verksamheter i Rotarys anda.

Därmed avslutades presidentskiftet och ännu ett ”trevligt möte” var till ända. Efter ett, förhoppningsvis, soligt sommaruppehåll hoppas vi alla att vi kan mötas på Bowlinghallen igen och släppa loss ny energi i den ”kramgoa” klubben.

Sommarhälsningar från Jan Krappe

Bild1: Tillträdande president, Jan Krappe avtackar Ann Hermansson, med blommor och nålen Past President, för sitt år som president.

Bild 2: Ann Hermansson förrättar inval av Peder Berggren-Clausen med sin fadder, Bengt Nimander

Bild 3: Presentation av nya styrelsen