Vår kulturafton 2022 innehöll precis alla de delar som tillhör vårt traditionsenliga höstevenemang. Vi bjöds på vin med nyttig kunskap, en mycket god höstgryta, boktips inför jul och en fantastisk fotokavalkad över skånska slott. Allt detta i en härlig lokal hos en av våra medlemmar, Paul.
Vår klubbtjänst har än en gång gett oss alla en uppiggande kväll i höstmörkret. Stort tack till alla som har hjälpt till.

Kvällen startade på Eslövs station och så åkte vi tåg till Stehag. Därefter blev det en vandring genom ett mörkt Stehag upp till Blegels Gård där vår medlem Paul bor.
Vi välkomnades med lite värmande dryck och mingel i en härlig lokal med långbord och bänkar. Därefter tog Martin Sahlin oss med på en engagerande beskrivning av vin och vinprovning. Vi fick smaka på ett spanskt vin som innehåll bland annat druvan Bobal - nämligen  Cambio de Tercio.
Vi åt en härlig höstgryta och drack ännu mer vin. Fantastisk god, tack för maten, Malin!
Alexandra gav oss många intressanta boktips, perfekt nu till jul som en hård klapp.
Håkan avslutande att visa foto från sin bok "Skånska slott". Håkan kommenterade med många anekdoter om slotten.

Mycket prat och mycket skratt senare så blev det en vandring till stationen och tåget tillbaka till Eslöv.
En härlig torsdagskväll! Traditionen med en kulturafton hoppas jag att vi kan behålla med eller utan Beaujolais Nouveau!
Så igen ett stort tack till er alla i klubbtjänst. Ni är fantastiska! My, Alexandra, Hans, Per, Annika, Leif, Bernt, Carina!

Här kommer lite foton från kulturaftonen.